Den där Bridget Jones

 
Under tidigare år har jag bara varit bekant med vår kära Bridget Jones genom de filmatiseringar de gjort baserade på böckerna. Och eftersom jag alldeles för sent kom på att det kanske skulle vara något att läsa - när de kom ut i butik var jag nog alldeles för ung för att uppskatta dem - så kunde jag inte köpa dem. Men vilken tur då för mig att Myrorna och Röda korset finns. När jag är inne i någon av de butikerna är det första jag gör att gå fram till hyllorna med böcker. Man kan alltid hitta något litet guldkorn som inte längre går att få tag i någon annanstans.
 
I vilket fall som helst så har jag nu både Bridget Jones dagbok och På spaning med Bridget Jones här hemma i bokhyllan. Och för inte så länge sedan läste jag ut den första av ovanstående och nu är det tänkt att jag ska hugga in i den andra. Men som många av er säkert vet så har författaren Helen Fielding skrivit en tredje bok om Bridget! Och den går att få tag i nu! Den heter Bridget Jones: Mad about the boy. Så är ni galna i Bridget Jones ni också så föreslår jag att ni, precis som jag ska, ta er en närmare titt på den! Jag har skrivit upp den på önskningslistan inför min födelsedag i början av juni.
 
Kanske ska tillägga att om det finns någon - precis som jag - alldeles försent insåg att böckerna om den där Bridget Jones skulle vara något att ha: ja, då kan jag glatt meddela att de två första finns att köpa i pocket.
 
Den först går att få tag här: Bridget Jones dagbok (Pocket, 2014)
Den andra här: På spaning med Bridget Jones av Helen Fielding (Månpocket)
..och om du råkar ha de två första och bara är ute efter den tredje, ja men ta en titt här då: Bridget Jones : mad about the boy (Bokförlaget Forum)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0