Nyhet till B Wahlströms klassiker-serie!

 
Som jag skrev igår så kommer uppföljaren till Boken om Mademoiselle Oiseau ut i höst, och det finns flera guldkorn till boknyheter som vi kommer kunna få tag i när sommarvärmen lämnar oss.
Den bok som jag tänkte tipsa om ikväll är inte vilken som helst, utan ett tillskott till B. Wahlströms klassiker-serie! 
 
Jag är ett stort fan av B Wahlströms klassiker-serie, och i bokhyllan här hemma står alla 9 klassiker i en fin rad. Den senaste boken som kom ut i den här serien var Pinocchio i mars i fjol.
Nu äntligen har jag fått reda på att det kommer en till bok i denna klassiker-serie, och det är en nyhet som inte når mina öron en dag för sent! Jag har längtat och väntat på att det ska komma flera underbara klassiker så länge att jag nästan började tro att det inte skulle komma någon till bok.
 
Men så är alltså inte läget, och det är inte vilken bok som helst som kommer bli den tionde delen av serien. Utan en uppföljare till Alice i Underlandet. Alice i Spegellandet, som uppföljaren heter, ges ut för att fira att det är 150 år sedan Alice i Underlandet gavs ut för första gången. 
 
Alice i Spegellandet skriven av Lewis Carroll är, likt tidigare klassiker-böcker, illustrerad av fantastiska Robert Ingpen och det preliminära utgivningsdatumet på bokus är den 25 augusti i år. 

Bara att stå ut några månader med andra ord! Men den som väntar på något gott...
Lena
2015-08-31 @ 21:50:37
URL: http://thelenaelisastory.blogg.se/

Jag kan bara hålla med dig b. Wahlströms klassiker är sjukt fina, måste verkligen skaffa hem dem :D Har pillat på dem ett flertalet gånger :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0