Bland monster och dålig karma.

 
Jag skrev ju för några dagar sedan om hur jag, lite så där lyxigt, stod och velade framför bokhyllan bland alla spännande och lockande titlar som ännu står olästa. Jag kan meddela att jag tillslut lyckades göra ett val.
 
Velandet resulterade i David Safiers Min familj och andra monster, och vilket bra val sen då!
 
De senaste kvällarna har jag gjort mitt bästa för att få en stund för mig själv när jag kan krypa ner i soffan under en filt och med några tända ljus omkring mig, läsa min mycket omsorgsfullt valda bok. Det har blivit en hel del skratt som lett till några nyfikna blickar ifrån sambons håll som suttit några meter ifrån mig. 
 
Nu har jag läst lite mer än hälften av boken och det slog mig att det kanske var dags att skriva någon slags recension om Safiers Dålig karma. Så nu kan ni nog vänta er någon slags recension inom några dagar! 
Johanna
2014-05-16 @ 14:43:23
URL: http://johannasdeckarhorna.wordpress.com/

Roligt med en ny blogg! Min är inte heller så gammal, jag startade 1 april i år! :)

Johanna
2014-05-17 @ 17:00:42
URL: http://johannasdeckarhorna.wordpress.com/

Nej först är det lätt att känna sig lite vilsen i bloggvärlden. Men det bästa är att läsa andras bloggar och kommentera! På så sätt blir de flesta nyfikna och kollar in din blogg också. Man har ju inte en bokrecension att skriva sju dagar i veckan så då kan man vara med på lite grejer, Bokpotatens omslagsonsdag, Lyrans Noblessers Tematrio, alkb.se Bokbloggsjerka, norska En smakebit på söndag och Enligt O:s bokgeografi t ex. Googla dem! De flesta som deltar i dessa grejer kollar också runt vad andra svarar så man får länka till sitt inlägg på temat i arrangörens kommentarsfält. De flesta förklarar hur aktiviteten går till på sin sida. Och ju fler bloggar man själv följer och kommenterar, desto fler besök kommer man själv få! Sen är det bra att man skriver ofta på bloggen, typ en gång om dagen eller så. Men om man inte vet vad man ska skriva är det bättre att låta det vara en dag och hitta på något till nästa än att skriva typ "jag har inte hunnit läst så mycket, så idag blir det inte så bra..." Sånt tycker man ju själv inte är så intressant att läsa, så det gör förmodligen ingen annan heller :) Och såklart kan man blanda in något annat ibland, en kul bild, ett bra recept eller något annat. Tycker inte att man ska tänka att man bara kollar på bokbloggar som skriver om samma sorts böcker som en själv läser heller, för även om man tycker om olika har ju alla läsandet gemensamt, och det är det viktigaste. Sen kan man försöka nischa sig för att sticka ut. Min heter Johannas deckarhörna, för jag gillar deckare. Men det är långt ifrån det enda jag läser, tvärt om. Och ju bredare man är i sin boksmak, desto fler olika människor kan man ju ha något gemensamt med. Så man ska inte vara rädd att pröva att läsa annorlunda böcker mot vad man brukar, för det kan hända att man får en positiv överraskning! Hoppas mina råd är till nytta, och tänk på att det är bara tips, det finns ingen som kan säga vad som är rätt och fel! Lycka till :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0