En Engelsman i Paris

 
 
Jag vet inte hur det är med dig, om du har något speciellt drömresemål? En resa till en magisk plats. Har du någon sådan? Oavsett om du har det eller inte, så har jag det. En stad som jag drömmer mig bort till, och som jag tänker mig ska se ut på ett speciellt sätt och att det ska kännas på ett speciellt sätt när man väl är där. Men vad gör man då när man inte kan slita sig från vardagen och ta första flyget dit?
 
Jo, man fastnar för en bok som har denna magiska plats i titeln. Och som du nu kanske har listat ut, så är mitt magiska drömresemål: Paris.
 
När jag var på stan tillsammans med min mamma för några månader sedan så tog vi en liten tur in i bokhandeln (det råkar vara så att jag måste in i bokhandeln om jag är på stan - kan inte låta bli, kan inte slita mig! Måste in! Kolla på alla fina böcker. Inbundna, häftade. Pocket - Storpocket). Och där, bland de inbundna romanerna, fick jag syn på det magiska lilla ordet, Paris. Sedan läste jag titeln: En Engelsman i Paris. Denna mysiga lilla bok är den tredje romanen av den franskfödda författaren Nicolas Barreau. Och mysig är precis vad den är. Alldeles underbar.
 
Jag läste ut En Engelsman i Paris i mars och snart kommer det upp en liten recension av boken (den och en massa andra böcker). 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0