Lyxen att välja och vraka

 
Jag måste få säga att jag tycker att det finns en fördel med att samla på sig en massa böcker.
Jag har en liten ovana, kanske man skulle kunna kalla det, att inte kunna gå in i en bokhandel utan att komma ut en bok rikare. Okej, för all del, ibland kan jag stålsätta mig - måste man så måste man - men det är något magiskt med att komma ut med en alldeles ny bok liggandes i en påse som man låter dingla fram och tillbaka längs sidan om en. Alldeles salig över att denna bok snart ska få bli bekant med resten av böckerna på Bokhyllsvägen 1. 
 
Man skulle nog kunna kalla mig för en bokoholic. Hej! Mitt namn är hemligt och jag är en bokoholic!
 
En tvättäkta sådan också, om du frågar syrran i alla fall. Hon förstår inte riktigt hur man kan samla på sig nya böcker när man redan har en hel hög som redan väntar på att bli lästa.
 
Men nu, ska jag förklara varför man kan ha detta konstiga beteende. Jo, just därför att man som nu, när jag precis läst ut en bok, har lyxen att välja och vraka. Lyxen att välja och vraka bland massor av härliga titlar och underbara handlingar ihopknåpade av någon med en enorm berättarglädje. 
 
Tror du mig inte? Vad är då inte lyxigare än att stå och vela mellan dessa underbara titlar som du ser på bilden ovan. För det är just det jag håller på med nu. Att vela mellan vilken av dessa underbara små världar som jag ska besöka härnäst.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0