Min utländska barnbokssamling

 
Alla barnböcker i bokhyllan som är skrivet på ett annat språk än svenska
 
Min utländska barnbokssamling. Ja, nu kanske du undrar vad det kan vara för någonting. Det ska jag ta och berätta för dig! Så här är det... 
Du har säkert hört talas om att det finns de som skriver, och använder sig av, en bucketlist. Om inte, så är en bucketlist en lista på saker som man vill göra innan man dör.
Jag skrev en sådan för några år sedan och på den listan hade jag skrivit att jag vill besöka Europas alla huvudstäder. Och det är just ur denna punkt från min bucketlist som idéen om en utländsk barnbokssamling utvecklades.
 
Tanken är att jag ska införskaffa mig en barnbok på det officiella språket i varje huvudstad som jag reser till. Av de böcker som finns på bilden ovan så är det två stycken som ingår i samlingen. Jag har alltså hittills lyckats samla på mig två böcker av 47 stycken. Det saknas en hel del med andra ord, men tänk den dagen när alla 47 böckerna är samlade!
 
En närmare presentationen av böckerna tänkte jag göra en annan dag! Kan ni tills dess gissa vilka länder de två böckerna kommer ifrån? Och vilka det är? 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0